How to: Metoda Squish to Condish, czyli jak zwiększyć skuteczność CG



Halo, halo! Jak się trzymacie w tą zmienną i kapryśną pogodę? Ja dostaje szału z moimi włosami - raz są piękne, cudne, miód i malina, a innym razem spuszone i bez skrętu. Niestety, ostatnio na własne życzenie dostałam puchu roku, gdy nałożyłam na włosy porcję lubrykantu (tak, lubrykantu) na bazie gliceryny i wyszłam z domu. NIGDY.WIĘCEJ. Serio. Nawet nie starałam się ich reanimować, bo w przypadku moich włosów, to może tylko pogorszyć ich stan.

Humor poprawiła mi wiadomość, że w końcu doszła moja ukochana i wyczekana książka - Curly Girl: the Handbook. Szła do mnie i szła, a ja mogłam jedynie korzystać z okrojonej wersji w PDF. Dodatkowym smaczkiem było kupno odżywki O'Herbal, zwiększająca objętość cienkich włosów z ekstraktem z arniki (Jezu drogi, czy ktoś wie, jak otworzyć tego cholernika?). I ostatnią już atrakcją był zakup książki "Wyrzuć chemię z domu" autorstwa Ewy Kozioł. Co prawda, nie mam czasu na razie na czytanie żadnej z powyższych, ale...pocieszam się chociaż ich widokiem ;)

A teraz do sedna! Jestem zachwycona efektami, jakie daje wspomniana w tytule technika - Squish to Condish. W wolnym tłumaczeniu oznacza "ugniataj, żeby odżywić". Najprościej rzecz ujmując, chodzi w niej o to, aby "wtłoczyć" odżywkę do włosa. Odżywka + woda to najlepsze połączenie,aby nawilżyć włosy.
How to: ugniataj, żeby odżywić
1. Umyj włosy jak zwykle. Pochyl głowę. Włosy muszą ociekać z wody.
2. Nałóż porządną dawkę odżywki. Przeczesuj włosy palcami, żeby równo rozprowadzić produkt. Włosy powinny być śliskie od odżywki.
3. Odkręć wodę, utwórz z dłoni "łódeczkę". Gdy dłonie napełnią się wodą połóż w nich część włosów i ugniataj je. Powtórz tę czynność na każdą partię włosów, nie zapominając o polaniu wodą włosów nad karkiem.
4. Możesz dodać kolejną porcję odżywki i nadal ugniatać. Rób to aż z włosów przestanie cieknąć woda.
5. Wystylizuj włosy jak zwykle.
 
Pochwalcie się swoimi efektami ;) U was sprawdza się ten sposób?
Ostatnio po sugestiach otworzyłam fanpage na facebooku - jeśli chcecie być na bieżąco z postami to będzie mi miło jak polubicie stronę :)

Kręconowłosa XOXO

Komentarze

  1. muszę wypróbować tą technikę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem ,że po umyciu odżywką ,nastepnie po zmyciu maski dopiero zastosować tę technikę czy dobrze zrozumiałam i jak to ma być odżywka b/s ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już po pierwszym myciu z CG, włosów wypadło mi chyba całe stado, mam nadzieje, ze to tylko taki pierwszy szok miały xD Z tej okazji też zakupiłam sobie odżywkę z o'herbala, ale wersję z lnem i jestem nią zachwycona :D Następnym razem (czyli pewnie jutro) wypróbuję squish to condish, bo już kilka razy gdzieś czytałam, ze kręcone główki są z tej metody zadowolone.
    A Twoje włosy, jak zwykle są piękne, zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Probowałam zrobić cos podobnego z O'herbalem lnianym, zostawilam wlosy w ploppingu na całą noc, a rano nie mialam czasu dosuszyc i wyszlam z domu z mokrymi wlosami... to znaczy myślałam że są mokre, bo okazało się że byly raczej tłuste :( Nie umiem we włosing... Skóra głowy ładna świeża a wlosy tragiczne... ile tej odżywki musi zostac na wlosach, żeby to zadziałało?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabyś opisać po kolei czym mylas i jak dokładnie robiłaś :) tej odżywki dużo ma nie zostawać. Chodzi o wtloczenie odżywki do włosa dzięki wodzie :)

      Usuń
  5. Tak jak napisałaś kilka postów wcześniej, jestem jedną z tych, które znalazły grupę na facebooku o włosach kreconych i chcą za wszelką cenę pomóc swoim lokom. Ech, na poczatku roku urodziłam dziecko, więc mój organizm, ciało i włosy przeszły rewolucję (głównie hormonalną). W czasie ciązy cieszyłam się fajnymi włosami. Były dość grube w dotyku (mimo,ze moje włosy są cieniutkie) i miały fajny skręt. Po urodzeniu dziecka - hormony msiały sie ustabilizować i duzo włosów mi wypadło. Pojawiły się zakola.... Wrrr okropne. No i niestety zdecydowałam się na cięcie. Po stosowaniu wcierki Jantar i po czasie pojawiło się mnóstwo nowych włosów. Chciałabym teraz uzyskać jeszcze piękne loki. . . Bo tesknie za nimi i dośc mam widoku szopy na głowie. Czytam twoje posty i ogladam filmiki. Jutro wybiore się na zakupy kosmetyczne.
    Chciałabym tylko o pomoc w ułozeniu myśli :-)
    1. mycie odzywką skalpu
    2 mycie tą samą odzywką całej długości włosów
    3. nawilżenie czyli maska z olejem? Ile czasu? Czy potem trzeba to wszystko znów zmyc?
    4. plopping
    5. Stylizacja

    Tak to zrozumiałam... jesli jest inaczej, to bede bardzo wdzieczna za pomoc :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może inaczej:
      Skalp, potem nakladasz odżywkę na długość i możesz ją zmyć i heja! A jeśli masz więcej czasu to spróbuj odżywki z olejem np przed myciem. Jeśli masz krótkie włosy to plopping może się nie sprawdzić, ale spróbuj :)
      Jeśli chodzi o powrót włosów po burzy hormonów - to może zająć dużo czasu. Serio. Musisz być po prostu cierpliwa :)

      Usuń

Prześlij komentarz