Od czego zacząć?


Okey. Chcę zadbać o włosy i mieć piękne, podkreślone, błyszczące i zdrowe loki. Ale jak to zrobić? Co głowa to opinia. Jedni mówią, żebyś odrzuciła szampony z sls. Inni, że szampon, ale tylko z łagodnym detergentami. Jeszcze inni, szampon tak, ale tylko na skalp a na długość odżywka, żeby zabezpieczyć włosy. A ja, jak wiele, wiele innych kręconowłosych, poszłyśmy w bardziej hardcorową stronę. Mycie samą odżywką. Tak! I skalp i długość.
Nie, skalp nie jest przetłuszczony (tzn.na początku trochę tak, w ramach okresu przejściowego, ale są sposoby, aby temu zaradzić). Wręcz przeciwnie, niektóre cg100% twierdzą, że dzięki tej metodzie wydłużył im się czas pomiędzy myciami;zamiast myć włosy co 2 dni, my ja co 4,a nawet 5!

Ale na czym ogólnie polega ta metoda?

Po pierwsze, odrzucenie szamponów, nawet tych delikatnych. Myjemy włosy i skalp jedynie odżywka. Ale nie byle jaka odżywka!
Po drugie, żadnych silikonów! Ani w odżywkach, ani w maskach, ani w zabezpieczaniu końcówek, ani w olejach, NIGDZIE. Silikony oblepiają włos, dzięki czemu nie widzimy, czy jest on zdrowy czy zniszczony, daje fałszywe poczucie zdrowych włosów. Silikony są niezmywalne odżywką!!
Po trzecie, nie używamy kosmetyków z alkoholami, ale tylko tymi, które wysuszają.
Po czwarte, nie używamy kosmetyków z woskami i olejami mineralnymi (np. parafina, wosk pszczeli). Dzieje się to samo, co w przypadku silikonów - nie są one zmywalne za pomocą odżywki, ponieważ oblepiają włosy.
O szkodliwych składnikach przeczytasz TU.


Od czego zacząć stosowanie metody?

1. Finalne mycie
Umyj włosy szamponem z SLS, ale uważaj, aby w szamponie nie było silikonów ( nazwy, które kończą się na -cone, -conol albo -xane. ALE, jeśli przed nazwą o takiej końcówce widnieje PEG oznacza to, że silikon jest rozpuszczalny w wodzie i jest AKCEPTOWALNY).
Ten punkt już w Twojej pielęgnacji nie powinien się pojawić. Od finalnego mycia używamy jedynie odżywki, aby umyć skalp.


2. Umyj skalp odżywką
Nałóż odżywkę na palce i rozprowadź po skalpie masując okrężnymi ruchami, aby wymieść brud. Masuj około 5-10 minut. Mycie odżywką różni się od mycia szamponem - nie ma piany, używamy dużo więcej produktu niż zwykle. Niezwykle ważna jest długość mycia skalpu - im dłużej tym lepiej, gdyż możemy lepiej oczyścić skalp. Gdy masaż będzie za krótki możemy zostać z przetłuszczonym skalpem i oklapem roku. Po upływie czasu zmyj odżywkę ze skalpu również masując okrężnymi ruchami, aby brud mógł się przemieścić w dół włosów.
3.Nałóż odżywkę na długość włosów.
Rozczesz włosy - grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami albo palcami - i zostaw odżywkę na kilka minut. Spis odżywke 100%CG znajdziesz TU.
4. Zmyj odżywkę (możesz użyć techniki Squish To Condish - TU przeczytasz o tym więcej). Na ociekające włosy dodaj odżywkę, której już nie będziesz spłukiwać
( nieobowiązkowe - lekkie fale mogą być zbyt obciążone zostawiając produkt na włosach).
5. Dodaj produkt do stylizacji - żel, piankę, krem.
Bez silikonów, alkoholu czy olei mineralnych! TU spis 100%CG stylizatorów.
6. Wysusz włosy.
Możesz zostawić je do wyschnięcia, zrobić plopping albo użyj suszarki z dyfuzorem. Staraj się nie dotykać włosów do całkowitego wyschnięcia. Dzięki temu ograniczysz puch.

Następne mycia zaczynaj od punktu 2. Od tej pory nie używaj szamponów :)

Komentarze

  1. Czekam na więcej! ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mogła by Pani poradzić czym najlepiej zabezpieczyć końcówki? Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz spróbować oleju, takiego który odpowiada Twoim włosom :) kropelke oleju na końcówki i będzie świetnie :) wmasuj w mokre włosy :)

      Usuń
  3. Fantastycznie dziękuje. Spróbuję z orzeszków ziemnych bo pamiętam że mi pasował. A jeszcze mam pytanie o wcierki. Wiem że bez alcoholu ale czy są może jakieś bardziej polecane dla kręconowłosych? Zaczełam pielęgnacje CG i jestem zachwycona myciem odżywką i to z Pani polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Cieszę się że metoda pomaga! :) nie znam żadnych wcierek cg. Ale słyszałam o pewnym sposobie, a mianowicie wcieraniu cebuli :)

      Usuń
  4. Tak! Właśnie też myślałam ostatnio o cebuli. Super :) miłego dnia i czekam na dalsze wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze mam jedno pytanie :) jak z lakierami do włosów? Czy wcale nie można czy np. czasem od dużego wyjścia i czy odżywka domywa lakier?

    OdpowiedzUsuń
  6. A mogę prosić o nazwe przykładowego dobrego lakieru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam, bo nie używam :( ale sprawdź w sklepie gdy pójdziesz kupić lakier czy są silikony czy alkohole :) masz w innym poście spis czego unikać w produktach :)

      Usuń
  7. Czyli tam też kwestia silikonów. Dobra! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam delikatne włosy farbowane (rozjaśniane blond). Myję odżywką potem nakładam maskę z niewielką ilością oleju z orzechów włoskich . Po ok 20-30 min zmywam i stosuję stylizator ,jestem na etapie poszukiwania dobrego dla moich włosów stylizatora. Czy robię dobrze ,czy taki olej powinnam stosować do każdego mycia zmieniać tylko maski ? Nie olejuję włosów ,czy powinnam ,czy wystarczy tylko tak jak wspomniałam ? Ogólnie włosy mam suche ,wydaje mi się ,że czasem do reanimacji wystarczy tylko spryskać wodą i ugnieść bez dodawania niczego , bo jak dodaję kolejną porcję stylizatora to mam wrażenie że te włosy są za bardzo obciążone .Czasem jednak potrzebują stylizatora ,może to pogoda ????? Pozdrawiam Poradź coś czy dobrze robię ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć :) to co robisz, to znaczy nakładanie odżywki i oleju to jest formą olejowania-olejowanie na odżywkę :) jeśli czujesz że włosy nie potrzebują kolejnej porcji odżywki do reanimacji to nie nakładając nic :) spryskaj woda tak jak do tej pory, Ty jedna wiesz, czego włosy potrzebują :)
    Z ciekawości - powiesz jakich kosmetyków używasz?

    OdpowiedzUsuń
  10. Myję k.color lub Elkos Repair mit Hydro -care komplex & microprotein (niemiecka odżywka).Jestem na wyjeździe więc nie zabrałam zbyt wiele. Potem po umyciu stosuję jakąś maskę np O,herbal z lnem , Organic ShopAvocado i Honey, Petal Fresh Aloe i citrus , Petal Fresh Granat i Akai , K. Omega , K.Banana ,K.Aloe ale zawsze z olejem niewielką ilość olej z orzecha wł..Potem Albo glutek ,albo Syoss ten mocny ,albo Isana zielony i na końce olejek z Isany . mam włosy takie do brody ( krótkie).Najgorsza jest wierzchnia warstwa i o ile po umyciu są fajne to na drugi dzień skręt znacznie się rozluźnia szczególnie z przodu przy policzkach . Moje włosy mają 59 lat więc myślę ,że i tu tkwi problem .Całe swoje życie walczyłam z nimi wyciągałam na szczotkę nie cierpiałam swoich włosów ,aż nastąpił przełom kiedy to poczytałam blogi i obejrzałam filmiki i powiedziałam DOŚĆ .Teraz świadomie pielęgnuję moje loczki ,ale wciąż poszukuję idealnego kompletu ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem może leżeć w tym że używasz silikonow :(jedynie kallos color nie ma ich w składzie, cała reszta kallosow zawierają niedozwolone na cg składniki. Jeśli nadal chcesz iść w cg, musisz umyć włosy szamponem z sls i zmyć silikony. Wtedy rozpocząć od nowa pielęgnację już bez tych kallosow

      Usuń
  11. czyli reszta może być! Nie wiem czy jasno napisałam ,że olej dodaję do masek i taką mieszankę nakładam na włosy, czy mam dodawać ten olej do maski przy każdym myciu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz przy każdym, ale możesz :)pamietaj żeby najpierw od nowego mycia umyć szamponem z sls bez silikonow żeby cg dobrze działała!

      Usuń
  12. Rozumiem ,dziękuję Ci serdecznie za poświęcony mi czas....pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A jak to się ma z Dniem 0, czyli finalnym oczyszczeniem szamponem z SLS? Mamy umyć włosy szamponem solo, bez zastosowania potem żadnej odżywki/maski? Bez odżywki to wyrwę sobie pół włosków :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na końcowe mycie stosujemy sls, a potem jeśli chcesz możesz zaraz po szamponie użyć odżywki i na skalp i długość :)

      Usuń
    2. Świetnie <3 dziękuje za rozwianie wątpliwości :D

      Usuń
  14. Jak myję skalp odżywką to potem nakładam na długość włosów odżywkę i po jakimś czasie ją spłukuję tak? A co z myciem włosów na długości? Czy jak myję skalp, to przeciągnąć po długości włosów?
    I co jeśli olejuję włosy? Czy jak emulguję olej odżywką to po umyciu nie muszę już nakładać odżywki na długość?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Masz świetne włosy! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Najpierw myjesz skalp. Splukujesz odżywkę ze skalpu okreznymi ruchami, aby pozbyć się brudu, aby przedostal się przez włosy na sam dół i się splukal. Potem nakladasz odżywkę na długość, na tym etapie rozczesujesz włosy i trzymasz jakiś czas ta odżywkę. Ja w tym czasie np gole nogi, myje twarz olejem, myje zęby, no cokolwiek :) i splukujesz odżywkę z długości, stylizujesz jak lubisz :)
    Jeśli robisz tzw głębokie nawilżenie maska/odżywka plus olej przed myciem, to postępuje tak samo. Po umyciu skalpu mimo wszystko nałóż odżywkę na długość, żeby móc rozczesac włosy.
    Dziękuję za komplement :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A jaki szampon z SLS bez silikonów proponujesz? Jestem zielona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej kup sobie w rossmannie np miniaturkę szamponu :) prawdopodobnie te z alterry będą bez silikonow. Ale ciężko mi powiedzieć, bo bardzo dawno używałam szamponu :) masz post nt. Jakich składników unikać w kosmetykach cg i tam jest lista, jak będziesz na zakupach to po tej liście sprawdź czy takie składniki występują :)

      Usuń
  17. Witam , zaczynam przygodę z cg:) Mam krótkie włosy. Jak utrzymać równowagę phe włosów? Jakie odżywki 100 % polecasz jako proteinową , humekantową i emolientową i jaką odżywkę bez spłukiwania?

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa odpowiedzi na to pytanie. Zaczęłam myć głowę metodą CG, polecaną odżywką z O'Herbal z lnem i właśnie przeczytałam, że to odżywka proteinowa.. teraz zastanawiam się jakie odżywki zastosować żeby nie było więcej takiej wpadki.

      Alicja

      Usuń
  18. Witam chcialam sie doradzic czytam wasze posty i chcialam sie doradzic. Moje wlosy kreca sie naturalnie gdy urodzilam dziecko przestaly sie krecic szopa wiec ich scielam. Teraz na nowo zapuscilam i sie troszke kreca ale nie wygladaja ladnie. Jak mam poprawic ich wyglad i skret. Do mycia uzywam szampon dermena odzywki joana skrzyp rozmaryn do stylizacji pianke isana pomaranczowa i panten pro-v do podkreslenia lokow. pozd. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A czy dla dziecka taka metoda też by się sprawdzała? Np Tołpa ? odżywki mają dobry skład. Dziecko ma kręcone włosy i strasznie "porowate"? jak to określacie, ciagle się zastanawiam jak mogę córce pomóc. Jest w wieku przedszkolnym. Czy lepiej zostać przy szamponach (co prawda dziecięcych, ale widzę, że jej włosy wyglądają okropnie!) czy to spróbować?

    OdpowiedzUsuń
  20. Dopiero zaczynam przygodę z pielęgnacją kręconych włosów. Planuję umyć dziś włosy odżywkami,bez szamponu. Tylko mam pytanie chyba dość podstawowe: ile użyć odżywki bez spłukiwania?

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy poniższy skład szamponu nadaje się do finalnego mycia?

    Aqua, Sodium Myreth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside, Cocamide DEA, Sodium Chloride, Peg-12 Dimethicone, Polyquaternium-10, Panthenol,
    Chamomila Recutita Flower Extract, Citric Acid, Parfum, Propylene Glycol, Sodium Benzoate,Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone

    OdpowiedzUsuń
  22. Super wpis! Mam pytanie, którym petal fresh mogę zastąpić kallos color. Bardzo zależy mi na dobrych składach.

    OdpowiedzUsuń
  23. Super dużo konkretnych informacji, dziękuję:) Chciałabym jeszcze spytać o suszenie - w jaki sposób obecnie suszysz włosy, i czy robisz to głową w dół? Od czasu jak zaczęłam myć włosy metodą OMO a później odżywką to strasznie długo schną - z suszarką (mimo ciepłego nawiewu) nawet do 1h, wcześniej max 15min... Przez to szukam sposobu jak ten proces wykonać poprawnie, tym bardziej że muszę myć włosy codziennie. Czy wiesz może dlaczego po włączeniu odżywek do pielęgnacji mógł wydłużyć się czas suszenia?
    Dziękuję,
    Ala

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy punkt 2 i 3 robię ta sama odżywka?

    OdpowiedzUsuń
  25. Zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć czytając takie wpisy. Nie ma teraz problemu żeby dobrać kosmetyki odpowiednie do swoich potrzeb. A zadbane włosy to piękne włosy. Też łatwiej potem takie układać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz